Joanna kieruje działem komunikacji ClientEarth w Polsce, gdzie odpowiada m.in. za tworzenie i realizację strategii komunikacyjnej oraz relacje z mediami.   

Wcześniej kierowała działem komunikacji w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej w McKinsey & Company, globalnej firmie doradztwa strategicznego.  

W latach 2001-2013 pracowała w „Newsweek Polska”, gdzie była redaktorką prowadzącą tygodnik, kierowniczką działu zagranicznego, korespondentką w Brukseli oraz reporterką. W latach 1999-2001 związana z „Gazetą Wyborczą”, gdzie pracowała jako dziennikarka w dziale gospodarczym i zagranicznym. 

Joanna jest współautorką książki „Chińska ruletka. Olimpiada i co dalej“ o wpływie igrzysk olimpijskich w Pekinie w 2008 r. na chińską gospodarkę i społeczeństwo. Ukończyła Wydział Dziennikarstwa i Nauk Politycznych na Uniwersytecie Warszawskim. Studiowała również komunikację i dziennikarstwo na Rutgers University w USA.