Czy działania KLM są niezgodne z prawem?
Branża lotnicza ma problem z klimatem. Lotnictwo opiera się bowiem na paliwach kopalnych, które są odpowiedzialne za wzrost globalnej temperatury. Eksperci ostrzegają, że bez zmniejszenia ruchu lotniczego, branża nie będzie w stanie osiągnąć zerowego bilansu emisji netto do 2050 roku i dostosować się do celów klimatycznych.
Jednak kampania marketingowa firmy KLM próbuje przekonać konsumentów, że jest inaczej, tworząc fałszywe wrażenie co do zrównoważonego charakteru jej lotów i planów przeciwdziałania szkodom klimatycznym. Jeśli KLM nie zastosuje się do naszych żądań i nie zaprzestanie greenwashingu, złożymy pozew do sądu. W sądzie będziemy wykazywać, że kampanie reklamowe KLM i systemy rekompensat za emisje dwutlenku węgla (offset) wprowadzają w błąd i naruszają europejskie prawo konsumenckie.
Nasi prawnicy i prawniczki interweniują w tej sprawie, aby wykazać, że marketing firmy KLM jest niezgodny z prawem.